رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

شت کوین چیست+ 9 شت کوین انفجاری که باید بشناسید

شت کوین چیست+ 9 شت کوین انفجاری که باید بشناسید


شت کوین چیست؟

شت کوین (Shitcoin)، به آلت کوین هایی که ارزش سرمایه گذاری ندارند، گفته می شود. این رمز ارزها معمولأ پشتوانه و هدف خاصی ندارند و هیچ پروژه یا تیم قدرتمندی از آن ها پشتیبانی نمیکند. برخی از این رمزارزها با شوخی وارد بازار می شوند و برخی از سایر کریپتوهای موفق الهام میگیرند.

معمولأ این آلت کوین ها، بسیار جذاب و با ویژگی های فوق العاده معرفی می شوند، تا با فریب افکار عمومی به جذب سرمایه گذار منتهی شوند. در ابتدای کار شاهد عرضه ی آن ها با قیمت پایین و پس از مدتی افزایش قیمت و حتی سوددهی آن ها خواهید بود، اما با توجه به اینکه این رمز ارزها بی پایه و اساس می باشند، در یک لحظه ارزش خود را از دست داده و صفر می شوند. در فضای مجازی تنها با ذکر ویژگی های مثبت، شاهد تبلیغات گسترده ای در این زمینه هستیم، اما یک سرمایه گذار محتاط با تحلیل روند قیمت و اطلاعات رمز ارز مورد نظر خود به بررسی شرایط می پردازد تا همواره بتواند از شرایط مختلف، سود مورد نظر خود را در انواع معاملات کسب نماید. در ذیل به ذکر 5 مورد از ویژگی های شت کوین میپردازیم که دانستن آن خالی از لطف نخواهد بود.


5 ویژگی مهم شت کوین


قیمت بالا اما فاقد ارزش

انواع شت کوین، زمانی که به قیمت های بالایی می رسند، عموم افراد تصور می کنند که آلت کوین مورد نظرشان ارزشمند بوده و ارزش سرمایه گذاری را دارد، در حالیکه اصلاً این چنین نیست و قیمت های فضایی در شت کوین ها صرفاً حباب هستند. به عنوان مثال بیت کانکت، رمز ارزی است که تا 5000 درصد رشد قیمت داشت، اما بلافاصله پس از اینکه مشخص شد کلاهبرداری است دچار افت شدید قیمت شد. بنابراین توجه کنید رشد قیمت در یک آلت کوین، معیاری برای اعتبار آن تلقی نمی شود.


ادعای برطرف نمودن مشکل

شت کوین ها را معمولأ جهت رفع مشکل مهمی که خود سازندگان آن را یافته اند، عرضه می کنند، در صورتی که مشکل مطرح شده وجود خارجی ندارد و سازندگان این آلت کوین ها از این استراتژی برای جذب سرمایه گذار استفاده می کنند. بنابراین گول ادعاهای مطرح شده را نخورید و همواره در بازار سرمایه گذاری سنجیده عمل نمایید.


صاحبان ناشناس

زمانی که صاحبان الت کوینی، اقدام به پنهان نمودن اطلاعات هویتی و تماسی خود می کنند باید به صحت آن شک کرد، زیرا در حالت عادی دلیلی برای ناشناس ماندن و غیرقابل دسترس بودن وجود ندارد.

سابقه ی ارز دیجیتال

از نکات مهم هنگام خرید ارزهای دیجیتال، توجه به سابقه شروع به کار و هم چنین توجه به مدت زمان کسب سرمایه ی آن ارز می باشد. در واقع با توجه به این نکات می توان صدق ادعاهایی که در ابتدای شروع به کار داشته اند را ارزیابی نمود. حدالامکان به دنبال ارزهایی که به تازگی وارد عرصه ی بازار شده اند، نباشید. در بسیاری از موارد، افراد به امید اینکه ارز مورد نظرشان به ارزش بالایی برسد، سرمایه های کلانی را صرف آن می کنند که تنها منجر به نابودی سرمایه می شود.

شیلینگ

به تعریف و تمجیدهایی که در دنیای مجازی از ارزهای دیجیتال می شود، شیلینگ می گویند. یکی از راه های جذب سرمایه برای کلاهبرداران، استفاده از همین تکنیک است. در صورتی که ارزی واقعاً ارزشمند باشد نیازی به تعریف و تمجید ندارد، بنابراین توجه کنید که با تعریف اشخاص مشهور نباید به سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال پرداخت. همیشه در هر نوع سرمایه گذاری به تحقیق از منابع معتبر پرداخته و سپس آگاهانه سرمایه گذاری نمایید.


آیا شت کوین آینده ی خوبی دارد؟

شت کوین های آینده دار به صورت کلی وجود ندارند. همانطور که گفته شد زمانی که این رمز ارزها هدفی برای توسعه و یا دستیابی به چشم انداز خاصی ندارند، پس آینده ای نیز در انتظار آن ها نخواهد بود. اما واقعیت هیچ گاه با منطق در یک جهت نبوده. اخیراً شاهد رشد انفجاری برخی از جدیدترین شت کوین ها بوده ایم که حتی در ارزهای قوی بازار نیز مشاهده نشده بود. پس از این منظر میتوان گفت بله، شت کوین های آینده داری وجود دارند که فرصت های کسب سود چند صد درصدی و حتی چند هزار درصدی را برای شما فراهم میکنند.


شت کوین های آینده دار

هرچند بیت کوین، اتریوم، و رمز ارزهای برتر بازار کریپتو، گزینه های مطمئنی برای سرمایه گذاری می باشند، اما بسیاری از سرمایه گذاران به رشد های چند درصدی قانع نبوده و بیشتر به دنبال گزینه هایی هستند که سودهایی با درصدهای بالاتر را در زمان کوتاهی برای آنها فراهم کند. اما مطلب مهمی که این روزها باعث جلب توجه افراد شده، شناسایی شت کوین انفجاری یا شت کوین های آینده دار می باشد. منظور از شت کوین انفجاری، رمز ارزهایی است که هرآن امکان جهش ناگهانی و بسیار زیاد قیمت در آن ها وجود دارد. در لیست زیر اسامی شت کوین های آینده دار موجود در بازار کریپتو را می توانید مشاهده نمایید.

  • Dogecoin
  • Shiba-Inu
  • Safemoon
  • Hoge
  • Elongate
  • Dogedash
  • Baby Doge
  • Daddy Doge
  • Doge Elon Mars
  • Floki Inu
  • Saitama Inu
  • Kishu Inu
  • Kickpad


دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین (Dogecoin) با واحد اختصاری «DOGE» در آخرین روزهای سال 2013  به بازار عرضه شد. هدف از عرضه ی دوج در واقع یک شوخی و  به تمسخر گرفتن BTC بود، اما آن چنان در دل طرفداران جا باز کرد که امروزه جزو یکی از بهترین میم کوین های بازار کریپتو است. دسته بندی دوج کوین در گروه شت کوین ها با توجه به اینکه این رمز ارز بلاک چین اختصاصی خود را دارد، ممکن است کار درستی نباشد، اما از طرفی چون این رمز ارز بر اساس یک شوخی و کاملاً بی هدف روانه ی بازار شد، از این منظر عده ای آن را در گروه شت کوین دسته بندی می کنند. از موارد تأثیر گذار در نوسانات قیمت DOGE، توییت های حمایتی ایلان ماسک می باشد.


شیبا اینو (SHIB)

از شت کوین های آینده دار، می توان به شیبا اشاره کرد، که بخصوص در سال 2021 سر و صدای زیادی به پا کرد. ارز SHIBA-INU با واحد اختصاری SHIB می باشد. باتوجه به اینکه پذیرش رمز ارزها از جانب صرافی های بزرگ، تاثیر  چشم گیری در افزایش قیمت آنها دارد، این رمز ارز هم بنا بر تقاضای بالا از سوی کاربران، توانست با قرارگیری در لیست صرافی بزرگ بایننس , و افزایش حجم معاملات خرید و فروش ، یک افزایش قیمت چشمگیر را تجربه کند و طرفداران خود را به نگهداری از رمز ارز خود ترغیب نماید.


بیبی دوج (BABYDOGE)

بیبی دوج که برخی از آن با نام بیبی دوج کوین یاد می کنند در سال 2021 روانه ی بازار سرمایه شد. با توجه به رشد هولدرهای این رمز ارز، اخبار و پیش بینی هایی درباره ی لیست شدن بیبی دوج در باینسس شنیده می شود و از این جهت این رمز ارز را به عنوان یکی از شت کوین های آینده دار می توان درنظر داشت. در صورتی که صرافی باینس به عنوان بزرگترین صرافی جهان این توکن را در لیست خود قرار دهد، بیبی دوج، آینده ی تضمین شده ای در انتظار خواهد داشت. هم چنین با افزایش تب و تاب متاورس در سال 2022، تیم توسعه این توکن اعلام کرده اند که در آستانه ی ورود به متاورس هستند. نکته مثبت دیگر درباره این توکن مکانیزم کاهش عرضه آن است، توکن سوزی های بیبی دوج که به صورت مداوم انجام میشود میتواند شکافی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند و باعث رشد قابل توجه قیمت این شت کوین شود. علت استقبال از این شت کوین، شیلینگ و تبلیغات ایلان ماسک در توئیتر بود. بیبی دوج هیچ تکنولوژی اساسی یا هیچ‌گونه کاربردی ندارد و قیمت آن تنها زمانی شکوفا شد که ایلان ماسک این ارز را در یک توئیت منشن کرد و نوشت (اگر دوج کوین را دوست داشته باشی، عاشق بیبی دوج می‌شویروز بعد ارزش BABYDOGE منفجر شد. واضح است این ارز دیجیتال به دنبال استفاده از محبوبیت دوج کوین بود. به همین علت خرید این ارز برای طرفداران این ارز دیجیتال به یک گزینه جذاب تبدیل شد.


فلوکی اینو  (FLOKI)

یکی از شت کوین های انفجاری، فلوکی اینو می باشد. این رمز ارز در اواسط سال 2021 هم زمان با توئیت ایلان ماسک که در آن نام سگ خود را به نام فلوکی اعلام نمود، ایجاد شد. باتوجه به تبلیغات وسیعی که از این رمز ارز مشاهده می شود، پیش بینی می شود که رشد قابل توجهی در انتظار خواهد داشت. فلوکی در زمینه Nft و گیمینگ نیز فعالیت های گسترده ای داشته است. در اوایل سال 2022 فلوکی اینو از بازی متاورسی برای کسب درآمد Valhalla Battle Arena رونمایی کرد که این امر میتواند نقش بزرگی در عملکرد این توکن داشته باشد.

 

سایتاما اینو (SAITAMA)

یکی دیگر از شت کوین های آینده دار،رمز ارز سایتاما می باشد. پروژه ارز سایتاما که در اواسط سال 2021 راه اندازی شد، در زمان کوتاهی توانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. این پلتفرم به منظور بهبود و توسعه ی آموزش های سرمایه گذاری برای افراد تازه وارد در بازار های مالی و مخصوصاً بازار ارزهای دیجیتال راه اندازی شده است. اگر این ارز بتواند به وعده های خود پایبند بماند بی شک میتواند یکی از شت کوین های موفق باشد و سرمایه گذاران خود را صاحب سودهای قابل توجهی نماید.

 

دوج ایلان مارس (ELON)

یکی از سود ده ترین شت کوین ها در سال 2021، دوج ایلان مارس بود. طبق پیش بینی هایی که به گوش می رسد، بی شک در سال های آتی نیز به سود آوری های انفجاری خود ادامه خواهد داد. همانطور که مشخص است دوج ایلان مارس، نام خود را از دوج کوین و حامی اصلی آن ایلان ماسک الهام گرفته و به عنوان یکی از شت کوین های آینده دار بازار شناخته می شود.

 

کیشو اینو (KISHU)

از دیگر میم کوین های آینده دار، کیشو اینو می باشد. سازندگان این رمز ارز اعلام نموده اند که قصد دارند کیشو اینو فراتر از میم کوین های معمولی فعالیت کند. کیشو اینو در صرافی های مختلفی از جمله کوینکس لیست شده است. این توکن در حوزه ی NFT نیز فعالیت می کند، و هم چنان در تلاش است تا فعالیت های خود را گسترش دهد. با توجه به فعالیت های این توکن می توان آینده ی خوبی را برای آن متصور شد.

 

ددی دوج (DaddyDoge)

عضوی دیگر از خانواده بزرگ دوج کوین، ددی دوج می باشد. این رمز ارز نیز در سال 2021  توسط ایلان ماسک در دادگاهی که برای شرکت تسلا با آن درگیر بود، معرفی شد. ددی دوج با انتشار نقشه ی راهی اعلام نموده که هدف آن در فاز نهایی پروژه، دستیابی به مارکت کپ 1 میلیارد دلاری است.

 

سیف مون (SafeMoon)

یکی دیگر از شت کوین های انفجاری SafeMoon می باشد. این شت کوین به تازگی مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است، به گونه ای که این توجه یک اصلاح قیمت را برای این رمز ارز به همراه داشت،َ اما به لطف پشتیبانی پرقدرت و استراتژی های قوی می توان به پیشرفت روز افزون آن امیدوار بود.


آیا با خرید شت کوین می توان کسب سود کرد؟

در صورتی که در زمینه بازار رمز ارزها دارای تخصص و مهارت کافی هستید و هم چنین فرد ریسک پذیری می باشید، می توانید در هر نوع سرمایه گذاری حتی در ارزهای کم ارزشی چون شت کوین ها نیز سود هایی را کسب نمایید.

راهکار ورود به این معاملات این است که فرد با دید کوتاه مدت ورود کرده و با کسب مقداری سود و کنترل طمع از معامله خارج گردد. در صورتی که روحیه ریسک پذیری دارید حتما به دید کوتاه مدت و با سرمایه کم وارد حوزه ی شت کوین ها شده و همانطور که گفته شد پس از کسب مقداری سود از معامله خارج شوید.

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما