رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

تحلیل تکنیکال و کاربرد آن در بازار های مالی

تحلیل تکنیکال و کاربرد آن در بازار های مالی

تحلیل تکنیکال یک نوع استراتژی معاملاتی است. از تحلیل تکنیکال جهت مطالعه ی رفتارهای بازار، ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری و معاملاتی استفاده می کنند. با استفاده از تحلیل روند های آماری که اطلاعاتی مانند تحرکات قیمت و حجم معاملات را نشان می دهدآینده ی روند قیمت ها را پیش بینی می کنند. در ادامه سعی داریم در مطالب ابتدایی بخش آموزش تحلیل تکنیکال یار سرمایه به این مبحث بپردازیم.

همواره در تحلیل تکنیکال، رفتار قیمت نقش اصلی را داشته و رفتار حجم معاملات تکمیل کننده ی این اصل است.
 

سه مبحث ابتدایی به عنوان پایه های مباحث منطقی تحلیل تکنیکال  

1. همه چیز در تحرکات قیمت نمایان است

با درک و پذیرش این عنوان به این نتیجه خواهیم رسید که تحلیل قیمت ها تمام آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم. پس یک تحلیل گر تکنیکال در ابتدا باید به این باور برسد که هر آنچه که بتواند در قیمت یک سهم تاثیرگذار باشد (مانند: فاکتورهای سیاسی، جغرافیایی، فاندامنتال و یا سایر فاکتور ها) در قیمت سهم مورد نظر لحاظ شده است.

تحلیل گران تکنیکال یک باور مشترک دارند که تغییرات قیمت، تابعی است از عرضه و تقاضا، اگر تقاضا بر عرضه پیشی گرفت، قیمت صعودی خواهد بود و اگر عرضه بر تقاضا پیشی گرفت قیمت نزولی خواهد بود.
 

2. قیمت ها در روند نمودار ها حرکت می کنند

پذیرش این عنوان برای یادگیری تحلیل تکنیکال بسیار ضروری است که در این راستا یک قانون مهم در بین تحلیل گران تکنیکال وجود دارد: روند ها تا زمانی که عوامل خارجی بر آن ها تاثیر نگذاشته، جهت خود را حفظ می کنند. روندها دوست شما هستند، با شناسایی صحیح آن ها همواره معاملات سود ده و به دور از ضرری خواهید داشت.
 

3. تکرار تاریخ در تحلیل تکنیکال

طبق روانشناسی بازار و اثر پذیری از احساساتی مانند: ترس و هیجان،  چرخه های قیمتی که در گذشته وجود داشته اند تکرار می شوند. بنابراین توانایی کنترل هیجانات از الزامات یک تحلیل گر حرفه ای می باشد. حتی برخی از اساتید تأکید دارند که پای چارت معاملاتی مانند آدم آهنی کاملاً بدون احساس باشید. بنابراین یک تحلیل گر موفق، با استفاده از نمودارها، گذشته ی رفتار ها را تحلیل کرده و به دنبال آن روند قیمتی نمودار سهم را تحلیل می کند.

 

سخن آخر

با توجه به مطالب عنوان شده می توان به این اصل پی برد که برای ارزیابی،بررسی و تحلیل بازارهای مالی از جمله: بازار فارکس، ارزهای دیجیتال، بورس ایران، سکه، طلا و ... تحلیل تکنیکال می تواند یکی از کاربردی ترین روش ها باشد و با توجه به گستردگی تکنیک ها و ابزار های موجود در این روش کلیه افرادی که علاقه به انتخاب عاقلانه گزینه های سرمایه گذاری دارند می توانند از این روش استفاده کنند.

 به منظور راحتی و دسترسی آسان شما عزیزان به مطالب آموزشی می توانید از محتوای آموزشی این سایت استفاده کرده و دانش خود را جهت سرمایه گذاری افزایش دهید.

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما