رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

آموزش صرافی کوکوین (Kucoin) + مراحل ثبت نام

آموزش صرافی کوکوین (Kucoin) + مراحل ثبت نام

معرفی صرافی کوکوین

صرافی کوکوین (kucoin)، یکی از صرافی های پیشتاز در عرصه ی ارزهای دیجیتال است، و جزو 10 صرافی برتر جهان از لحاظ حجم معاملات، می باشد. این صرافی با برخورداری از 8میلیون کاربر از سراسر جهان و حجم معاملات روزانه زیاد یکی از صرافی های نامدار محسوب می شود. صرافی کوکوین در سپتامیر ۲۰۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی خود را بر روی پروژه هایی که بصورت تخصصی روی ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، صرف نمود. شما به عنوان فردی که فعال بازارهای مالی هستید، چند صرافی می شناسید که به آن ها اعتماد صد در صد دارید؟ جالب است بدانید که هم اکنون، کوکوین میزبان کاربران معاملات ارزهای دیجیتال از 207کشور مختلف جهان است. کاربری آسان، سریع و حرفه‌ای در کنار پشتیبانی به موقع و بسیاری دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد، این صرافی را نسبت به دیگر پلتفرم‌های فعال این عرصه، سرآمد نموده است. ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی، KCS یا  Kucoin shares است که در حال حاضر، نام خود را به کوکوین، تغییر داده است. صرافی کوکوین، خدمات متنوعی را در حیطه معاملات اسپات، فیوچرز، مارجین، ربات های معاملاتی، وام دهی، pool-X و سایر روش ها، به کاربران خود، ارائه می دهد.تمام تلاش ما این است تا نکات مربوط به معرفی این صرافی را در اختیارتان قرار دهیم تا با خیال راحت به معاملات خود بپردازید و تجربه معاملات سریع، هوشمند و ایمن برایتان بسیار عادی و قابل دسترس باشد. همراه ما باشید تا به بررسی این صرافی معتبر بپردازیم. 


چرا صرافی کوکوین مناسب ایرانیان است؟

همزمان با اعمال محدودیت های صرافی بایننس، جهت اجباری شدن عملیات احراز هویت، بسیاری از کاربران کشورهای تحریم شده مانند ایران دچار مشکل شدند. یکی از مهم ترین مشکلات این کاربران مشخص شدن شناسه کاربری (IP) بود که بیانگر فعالیت غیر قانونی این کاربران در صرافی بایننس بود و همین ماجرا علت بسته شدن حساب های افراد زیادی برای همیشه می شد و به دنبال آن رغبت افراد در این کشورها جهت ورود در این بازار به شدت افت پیدا کرد. با پیدایش صرافی کوکوین، توجه کاربران به آن جلب شد، البته لازم به ذکر است که کوکوین هرگز به صراحت اعلام نکرده که حاظر به همکاری با کشورهای تحت تحریم می باشد، از طرفی تا کنون عملیات احراز هویت را اجباری نکرده و معلوم نیست تا چه زمانی این شرایط حاکم خواهد بود. در واقع کوکوین این بستر را برای معامله کشورهای تحت تحریم آماده نموده، چرا نباید از این موقعیت به درستی استفاده کرد؟ در ادامه مقاله به معرفی بیشتر صرافی کوکوین و مراحل ثبت نام همراه شما هستیم.


ابزارهای سایت صرافی کوکوین Kucoin.com

علاوه بر تمام مزایای ذکر شده، این صرافی امکانات بسیار بیشتری را در حوزه های مختلف ، در اختیار کاربران خود قرار می دهد که از آن جمله، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

امکان کسب درآمد غیر فعال از طریق وام صرافی کوکوین 

این صرافی،  این  امکان را برای کاربران خود فراهم نموده تا بتوانندانواع ارز دیجیتال خود را به صورت همتا به همتا با نرخ بهره، به سایرین، وام دهند و از این طریق، یک درآمد غیر فعال کسب نمایند. شخص وام دهنده، می تواند مدت زمان وام دهی و نرخ بهره را تعیین نماید. البته قبل از استفاده از این امکان باید با ریسک ها، منافع و جزئیات کار آن کاملاً آشنا باشید. شرایط دیگری در سیستم تعبیه شده که به صودت خودکار و تحت شرایطی از پیش تعیین شده، وجوه شما در اختیار کاربران قرار می گیرد و به آن ها قرض می دهد.


استیک کردن در صرافی کوکوین

استیک کردن یکی دیگر از روش های کسب درآمد غیرفعال است. برای استفاده از این خدمات، کوکوین یک پلتفرم مجزا به نام pool x را مختص این کار طراحی نموده. در بخش pool x سایت، توضیحات جامعی در این مورد وجود دارد به همراه لیست ارزهای دیجیتال مجازی که برای این فرآیند قابلیت در اختیار دیگران گذاشتن را دارند. 2 روش برای staking وجود دارد که شامل روش منعطف و روش ثابت است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.


استخر کوکوین

 از دیگر امکانات صرافی کوکوین، استخر کوکوین است که برای ماینینگ دارایی ها از طریق اثبات کار ( PoW ) قابل استفاده است و دارای الگوریتمی بهینه، برای اطمینان از عملکرد بالای کار است. امکانات صرافی کوکوین، بسیار متنوع است و کاربران در موارد مختلفی، می توانند از این صرافی بهره بگیرند.



نکات مهم قبل از ثبت نام در صرافی kucoin

قبل از اینکه بخواهیم نحوه ثبت نام در صرافی کوکوین را آموزش دهیم  ، واجب است که چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید. اگر در فضای ارزهای دیجیتال معامله می کنید، حتماً می‌دانید که نباید از IP یا شناسه کاربری ایرانی برای ورود به صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کرد. اگر هم بی اطلاع هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که برای نتیجه گرفتن از فضای ارزهای دیجیتال، باید IP های ایرانی را فراموش کنید. برای این کار شما می‌توانید از نرم‌افزارهای V.P.N استفاده کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر، بهتر است که به شناسه‌های کاربری کشورهایی به غیر از آمریکا متصل شوید تا قوانین این کشور در حوزه ارزهای دیجیتال، شما را دچار دردسر نکند. از دیگر نکات مهمی که حین ثبت نام در صرافی Kucoin باید به آن توجه کنید، وارد نکردن شماره موبایل ایرانی است. صرافی کوکوین از شما می‌خواهد که برای تامین امنیت بیشتر حسابتان، عملیات تایید ۲FA را انجام دهید؛ در این عملیات بهتر است که از نرم‌افزار Google Authenticator استفاده کنید تا کد مربوطه به شماره موبایل خودتان فرستاده نشود.


راهنمای افتتاح حساب در صرافی کوکوین

همانطور که مشخص است قبل از انجام هرگونه معامله در تمام صرافی ها، شما باید حساب شخصی خودتان را ایجاد نمایید. برای ایجاد حساب شخصی، شما باید وارد سایت Kucoin شوید و با استفاده از  گزینه Sign Up که دقیقاً در گوشه سمت راست صفحه اصلی سایت قرار دارد به انجام مراحل ثبت نام بپردازید و باید فرم ثبت نامی مربوطه را با دقت پر کنید، لازم به ذکر است، حتما نکات مهمی که در بخش قبلی بیان شد را با حساسیت بیشتر رعایت کنیدپس از انجام ثبت نام اولیه و پشت سر گذاشتن عملیات تایید دو مرحله‌ای (2FA شما وارد دنیای معاملات با ارزهای دیجیتال می شوید. در این بین، شما باید بعضی از کارهای مهم دیگر، مانند انتخاب رمز عبور رقمی و ثبت آدرس ایمیل را هم به انجام برسانید تا با اطمینان بیشتر به معاملات خود بپردازید. یک سری قوانین در صرافی کوکوین وجود دارد که بدین شکل است در صورتی که شما تایید دورمرحله ای و تایید KYC نداشته باشید، در روز تا سقف 5بیت کوین امکان معامله برای شما وجود دارد. توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید بدون هیچ مانعی بتوانید رو به جلو حرکت کنید، حتماً تمام مراحل تأیید را در صرافی کوکوین به انجام برسانید.


واریز و برداشت در کوکوین

در صرافی Kucoin، یک امکان جالب وجود دارد و آن هم قابلیت جمع‌آوری انواع حساب‌ها در یک اکانت معین است.یعنی به این وسیله، می توان عملیات انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگر را به راحتی انجام داد. لازم به ذکر است که جهت واریز یا برداشت انواع ارزهای دیجیتال، حتماً از صفحه اصلی حسابتان استفاده کنید. گزینه‌های بسیاری برای واریز، برداشت و انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارد. با کلیک کردن روی گزینه deposit (واریز) وارد صفحه دیگری می‌شوید. توجه داشته باشید که زمان انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود، شبکه درست را انتخاب نمایید تا تراکنش به درستی انجام گیرد. اگر زمانی خواستید که ارز دیجیتال مورد نظر خود را به حساب دیگری انتقال دهید، کافی است تا آدرس حساب مقصد را داشته باشید و به این صورت می توانید به راحتی این عملیات را انجام دهید. پس از این که ارز دیجیتال مورد نظر، به حساب دیگری انتقال یافت، باید روی گزینه Trading Account کلیک کنید تا امکان معامله جدید برای شما مهیا شود. کلیه ی مراحل برداشت هم به همین روال می باشد، با این تفاوت که به جای کلیک کردن روی گزینه deposit یا واریز باید روی گزینه Withdrawal یا برداشت کلیک کنید.هنگام برداشت از حساب، باید از شبکه صحیح استفاده و آدرس و مبلغ مورد نظر را به صورت کامل ومعین نمایید. 


معامله در صرافی کوکوین

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، با ورود به سایت صرافی کوکوین، در گوشه سمت راست پایین صفحه، نوار مخصوصی وجود دارد که جای وارد کردن رمز معاملاتی می باشد، همانطور که میدانید داشتن پسورد، امنیت معاملات شما را تأمین می نماید. با وارد کردن پسورد خود و ورود به بخش معاملات صرافی کوکوین، به صورت خودکار سفارش‌های مختلف به نمایش داده می شود و اینجا همان نقطه شروع معامله شماست. این امکان در اختیار شما وجود دارد که خودتان ارز مورد نظر جهت معاملاتتان را تعیین کنید و برای این کار کافی است تا در نمودار معاملاتی خود، جفت‌های معاملاتی مد نظرتان را اضافه نموده و مطابق آن‌ها به معامله خود ادامه دهید.


سفارش محدود، (سفارش لیمیت) چیست؟

سفارش محدود یا سفارش لیمیت، یکی از معاملات اختصاصی صرافی Kucoin است که مکانیسم جالبی دارد. در این نوع معاملات، شما می‌توانید یک قیمتی را ثبت کنید و زمانی که قیمت‌ها به رقم ثبت‌شده شما رسیدند، سفارش شما تکمیل می شود. برای مثال تصور کنید که ارزش هر واحد بیت کوین در حال حاضر19 هزار دلار است، و شما طبق اصولی که می دانید، پیش‌بینی می‌کنید که در آینده ای نه چندان دور، قیمت بیت کوین نزول کرده و به رقم 17هزاردلار خواهد رسید. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت سفارش محدود، سفارش خود را روی عدد 17000 دلار تنظیم کنید تا زمانی که قیمت‌ها به آن رقم رسید، سفارش شما تکمیل شود و نسبت به وضعیت امروز، حدود  2000دلار سود کنید.


سفارش بازار چیست؟

از دیگر معاملات اختصاصی صرافی کوکوین، سفارش  Marketیا سفارش بازار نام دارد. کاربران معمولاً از این سفارش برای ثبت سریع معاملات خود استفاده می‌کنند. به کمک این نوع سفارش، می‌توان به شکل خودکار مناسب ترین قیمت‌های ارزهای دیجیتال مختلف را انتخاب کرد، در ضمن وظیفه جست‌وجوی خودکار این قیمت‌ها برعهده سیستم صرافی کوکوین استبرای مثال فرض کنید که می‌خواهید با استفاده از تتر، بیت کوین بخرید. در صورتی که بخواهید این معامله در سریع‌ترین حالت خود انجام گیرد، کافی است از طریق گزینه خرید بیت کوین در صرافی کوکوین، اقدام نمایید. سپس، معامله را روی حالت بازار یا Market قرار داده و حجمی از دارایی تتر خود را که می‌خواهید با آن بیت کوین بخرید، مشخص کنید. برای مثال، اگر این حجم را روی 50 درصد قرار دهید، سفارش بازار یا Market، 50 درصد از دارایی تتر شما را به سرعت برای خرید بیت کوین خرج می‌کند.

 

سفارش Stop Limit چیست؟

یکی دیگر از مراحل معاملاتی صرافی کوکوین سفارش استاپ لیمیت می باشد. این نوع سفارش در صرافی کوکوین یکی از پر طرفدارترین قابلیت‌هایی است که معامله‌گران می‌توانند با تکیه بر آن، در شرایط غیر حضوری نیز، وارد معامله شوند. شما به عنوان معامله‌گر در سفارش   Stop Limit می‌توانید از ضرر جلوگیری کنید و به سودآوری بیشتری دست یابیدسفارش استاپ لیمیت این امکان را به شما می دهد تا بتوانید سفارش  خود را مطابق با رقمی خاص، انجام دهید. به بیان دیگر، در سفارش استاپ لیمیت، شما به سیستم صرافی کوکوین فرمان می‌هید که وقتی قیمت یک ارز دیجیتال به محدوده‌ای مشخص رسید، معامله‌ای را با رقم مورد نظر شما به ثبت برساند. برای مثال، فرض کنید که قیمت اتریوم در حال حاضر 7 هزار دلار است و شما پیشبینی می‌کنید احتمالاً اتریوم تنزل قیمت خواهد داشت، در این مقطع شما می‌توانید سفارشی را در محدوده 6900 دلار ثبت کنید که زمان افت قیمت اتریوم، دارایی شما فروخته شود تا متحمل ضرر معاملاتی نشوید.

 

کارمزد تراکنش‌ها در کوکوین

از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال در نظرداشت ، مقدار کارمزد صرافی ها برای معاملات است. خبر خوش این است که میزان کارمزدها در Kucoin بسیار پایین است. کارمزد کوکوین برای هر دو طرف معامله برابر با ۰.۱ درصد استعملیات واریز در کوکوین کاملاً رایگان است، اما برای برداشت ارزهای دیحیتال در این صرافی باید کارمزدهای مشخصی را پرداخت نمود. لازم به ذکر است بدانید که ارزش دلاری کارکردهای برداشت، به قیمت بازار فعلی دارایی‌های حساب مورد نظر شما، بستگی دارد.


دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما