رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین چیست؟

به کلیه ی ارزهای رمزنگاری شده که پس از بیت کوین ایجاد شده اند، آلت کوین (Altcoine) می گویند. Altcoine از دو کلمه ی ترکیب شده شکل گرفته است، Alt که از ریشه  Alternate به معنی جایگزین شدن، و coin که به معنی سکه است. ترکیب این دو کلمه باهم به وضوح بیان می کند که آلت کوین جایگزینی است برای بیت کوین. از این جهت که بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده در جهان بود که توانست موفق عمل کند، آلت کوین ها را جایگزین بهتری برای بیت کوین می دانند. همین موفقیت راه را برای سایر ارزهای دیجیتال هموار نمود، رمز ارزهایی که پس از بیت کوین ساخته می شدند، هرکدام دارای ویژگی های جدیدی بودند که آن ها را در نظر کاربران شگفت انگیز می نمود. اکثر آلت کوین ها، بر اساس معیار و اصول بیت کوین ساخته شده اند، و به همین علت اکثر آلت کوین ها، نظیر به نظیر هستند. سازندگان آلت کوین ها در تلاش اند تا روش ارزان و کارآمدتری جهت انجام معاملات در اینترنت ارائه دهند.


مزیت های آلت کوین


     -  برطرف نمودن نقص های موجود در بیت کوین

همان طور که اشاره نمودیم، آلت کوین طبق اصول بیت کوین طراحی شد، زیرا از نظر سرعت، هزینه استخراج و .. معایبی وجود داشت که جهت رفع این موارد، آلت کوین ایجاد شد.

- رقابت

سازندگان آلت کوین فضایی را جهت رقابت با بیت کوین ایجاد کردند.

- کارمزد پایین تراکنش ها

کارمزد پایین و مجزا برای هر تراکنش، یکی از علل محبوبیت آلت کوین ها می باشد.


معایب آلت کوین ها


- عدم ثبات ارزش

از آن جاییکه آلت کوین ها برای سرمایه گذاری آن چنان شناخته شده نیستند، از لحاظ ثبات قیمت هم چنان مورد نقد و بررسی قرار دارد.

- امکان کلاه برداری

در آلت کوین هم مانند بیت کوین در صورت از دست رفتن سرمایه به روش های تقلب و کلاه برداری، امکان ردیابی و شناسایی اطلاعات فرستنده و گیرنده و اطلاعات تراکنش ها وجود ندارد.

انواع آلت کوین


- اتریوم

یکی از بهترین آلت کوین ها که برای اولین بار در سال 2013 باعنوان قراردادهای هوشمند و زبان برنامه نویسی منعطف به بازار معرفی شد. اتریوم از اتر به عنوان رمز ارز خود استفاده می کند که جهت اداره برنامه ای همچون توکن مورد استفاده قرار می گیرد.

- ریپل (XRP)

درسال 2013 جهت استفاده برای تراکنش های  شخص ثالث (بانک ها)شکل گرفت. لازم به ذکر است این ویژگی در بیت کوین وجود نداشت.

هدف از تولید و توسعه ریپل، ایجاد یک پلتفرم تراکنشی غیرمتمرکز جهت رفع مشکل امنیت و سرعت در تراکنش بانک ها بود.ریپل ارز پذیرفته شده ی اسکچنج به جای ارز سخت است.

- بیت کوین کش (BCH)

BCH به عنوان یک شاخه سخت از بیت کوین کلاسیک جهت رفع نگرانی سرمایه گذاران بیت کوین توسعه یافت. زیرا زمانی که فرآیند تأیید تراکنش ها طول می کشید و از طرفی کوین ها کمیاب بودند باعث نگرانی عده ای شده بود.

- لایت کوین (LTC)

از بهترین آلت کوین های موجود که مانند بیت کوین جهت خریدهای روزمره می توان از آن استفاده نمود. لایت کوین در سال 2011 توسط چارلی لی معرفی شد.

       کاردانو (ADA)

در سال 2015 به بازار معرفی شد. کاردانو ویژگی های مهمی نظیر سرعت بالا، گمنامی، مجوز برای یک سایدچین(Sidechain) و مالکیت پول را دارد.

- نئو(Neo)

نسخه ارتقا یافته ی اتریوم که در سال 2015معرفی شد، قراردادهای هوشمند در این آلت کوین نسبت به اتریوم برای جامعه بزرگ تری قابل دسترس است زیرا دارای زبان های برنامه نویسی بیشتری است.

- استلار تومن(XLM)

یک پلتفرم رمز ارزی است که درحال ترقی است و در سال 2014 شکل گرفت. هدف از ایجاد استلارتومن ایجاد یک واسطه متن باز برای مبادله ی قراردادهای کسب و کاری پول ساز است.

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما