رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

مزایا و معایب پرایس اکشن

مزایا و معایب پرایس اکشن

همانطور که در مطلب قبلی یار سرمایه عنوان کردیم، پرایس اکشن (Price Action) یک نوعی از معامله گری است که با در نظر گرفتن حرکات قیمت انجام می گیرد. در این نوع معامله نیازی به سایر اندیکاتورها و ابزارهای معاملاتی نمی باشد. در این بخش از مطالب یار سرمایه، سعی داریم به پاره ای از مزایا و معایب این نوع از معامله گری بپردازیم.

 

مزایای پرایس اکشن

  • امکان استفاده در تمامی بازارهای مالی از جمله، فارکس، طلا، سهام، کالا و ... .
  • درصد موفقیت بالا نسبت به سایر روش ها.
  • امکان انجام معامله در تایم فریم های (Time Frame) معاملاتی.
  • عدم نیاز به اندیکاتور ها.
  • سرعت استفاده.
  • عدم نیاز به استفاده از چارت های شلوغ و گمراه کننده.
  • سادگی و راحتی استفاده.
  • تریدر به کمک پرایس اکشن این دسترسی را دارد که نظم موجود بین خریداران و فروشندگان را از بی نظمی بین داده های قیمتی بیرون کشیده و حرکت بعدی را پیش بینی کند.

 

معایب پرایس اکشن

همانطور که ایراداتی بر سایر روش های معاملاتی وارد است، پرایس اکشن نیز از این قاعده مثنثنی نیست، و تا زمانی که با این روش معامله نکنید، متوجه معایب آن نخواهید شد.

نتیجه گیری هایی که معامله گران به وسیله ی پرایس اکشن کسب می کنند معمولا با یکدیگر متفاوت است. یکی از علل اختلاف نظرهای موجود، دوره ی زمانی است که هر معامله گری استفاده می کند. برای مثال ممکن است قیمت سهمی در طول چند روز صعودی باشد، اما در بازه ی زمانی بزرگ تر روند نزولی داشته باشد، پس جا دارد در اینجا نکته ای را ذکر کنیم که در تحلیل با پرایس اکشن برای تاییدیه الگوها باید به آنها فرصت کافی داد.

 

به طور کلی با استفاده از پرایس اکشن شما این توانایی را دارید که گام به گام به بازار همراه شوید و رفتار و حرکات قیمت را درک کنید و سپس در فرصت های مناسب با معامله گران بزرگ همراه شده و سودهای کلان کسب نمایید.

برای انجام معامله با پرایس اکشن، در ابتدا باید به شناخت ساختار حرکات قیمت پرداخت، و سپس نحوه ی حرکات قیمت را بررسی نموده و در انتظار فرصت جهت ورود به معامله ماند. پس از انجام معامله نیز حتما باید به بررسی بیشتری درباره ی سهم مورد نظر پرداخت.

 

سخن آخر

بهترین روشی که تیم یار سرمایه جهت انجام معامله به همراهان خود توصیه می کند این است که بهترین روش های شناخته شده را تلفیق نموده، تا ضمن معامله گری آسان، مطمئن و پر بازده فرایند آموزش معالمه گری برایتان آسان گردد.

 

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما