رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

ربات معاملاتی یا Expert در بازارهای مالی چیست؟

ربات معاملاتی یا Expert در بازارهای مالی چیست؟

از وارن بافت، موفق ترین و ثروتمندترین سرمایه گذار جهان، جملات انگیزشی زیادی درباره ی موفقیت و ثروتمند شدن در دسترس است. یکی از آن جمله ها، که به عنوان دستور کاری برای افراد موفق تبدیل شده است، این است که "اگر اکنون، وقتی که خوابی، نتوانی پول در بیاوری، باید تا پایان عمرت فقط کار کنی!"

با این جمله همه ی شما را به چالشی دعوت می کنیم که از خود بپرسید، آیا شما هم در خواب درآمد زایی دارید؟ اگر جوابتان مثبت است که برایتان آرزوی موفقیت روز افزون داریم، اما اگر پاسختان منفی است، نگران نباشید. یکی از راه هایی که سایت یارسرمایه، به شما پیشنهاد می کند، استفاده از ربات های معامله گر است که می توانید متناسب با بازاری که مایل به فعالیت در آن هستید، از این ربات ها استفاده نمایید. ربات های معامله گر در فارکس، ارز دیجیتال و بورس ایران فعال هستند.

ربات معامله گر یا Expert چیست؟

ربات معامله گر، نرم افزاری است که به وسیله ی الگوریتم های دقیق و برنامه ریزی شده، برنامه نویسی شده است. ربات ها با بررسی روند بازار، به صورت خودکار، اقدام به خرید و فروش می کنند. البته ذکر این نکته الزامی است که استراتژی این ربات ها بر پایه ی سود ده بودن آن هاست، به طور کلی تمام ربات ها، طبق قابلیت هایشان می توانند جلوی ضررهای احتمالی را بگیرند و از سودهای خوبی بهره مندتان کنند. استفاده از ربات برای اشخاصی که فرصت کافی جهت انجام ترید، در طول شبانه روز یا حتی فرصت آموزش و ترید شخصی را ندارند بسیار گزینه ی مناسبی می باشد. شما باخیال راحت می توانید در 24 ساعت معاملاتی که ربات برایتان باز کرده را رصد نموده و درصورت نیاز تصمیم لازم را اتخاذ نمایید. ربات ها انواع مختلفی دارند، برخی فقط به معامله می پردازند، دسته ای دیگر کارشان تجزیه و تحلیل داده ها می باشد. از منظر ماهیت نیز، ربات ها را به صورت عمومی و خصوصی  طراحی کرده اند، ربات های معامله گر عمومی خطر کلاهبرداری بالایی دارند و معمولاً باعث ضرر می شوند.

نحوه ی کار ربات معامله گر هوشمند چگونه است؟

این ربات ها، طبق اطلاعات و داده های منطقی اقدام به معامله می کنند، الگوریتم های این ربات ها به گونه ای طراحی شده است که به اتفاقات رخ داده در جهان واکنش نشان می دهند و قبل از اقدام به هر نوع معامله ای(خرید، فروش) با بررسی تمام جوانب به تجزیه و تحلیل و سپس تصمیم گیری می پردازند.

انواع ربات ها در بازارهای مالی

ربات ها در بازارهای معاملاتی به چند دسته تقسیم بندی می شوند که  عبارتند از ربات معامله گر فارکس، ربات معامله گر ارز دیجیتال، ربات معامله گر بیت کوین، ربات معامله گر در بورس ایران که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

ربات یا Expert معامله گر در فارکس

یکی از ربات هایی که خواهان زیادی برای آن وجود دارد، ربات های معامله گر در بازارهای فارکس است. معمولاً تریدرهای حرفه ای برای خود چندین استراتژی تعریف کرده اند که طبق آن به باز کردن و بستن یک پوزیشن می پردازند، اما به طبع این کارها زمان بر است و از عهده ی صبر و زمان بسیاری از افراد خارج است. در واقع با استفاده از ربات همان کارها را می توان با سرعت بالا و بدون زحمت انجام داد. یعنی ربات معامله گر فارکس، موقعیت های معاملاتی را از بین چارت های مختلف می یابد و معامله را با حجم از پیش تعیین شده انجام می دهد.

ربات معامله گر ارز دیجیتال

این ربات ها مانند تریدرهای حرفه ای، به بررسی پیشنهادات خرید و فروش در ارزهای دیجیتال می پردازند، امکان معامله با برخی از این ربات ها در صرافی های ایرانی وجود دارد، و شما می توانید با بررسی و تحقیقات لازم، ربات و صرافی مطمئن جهت معاملات خود را انتخاب نمایید. برای مثال در انتخاب صرافی مورد نظر روش واریز و پرداخت وجه، میزان کارمزد و .. حائز اهمیت است. برای اطمینان بیشتر در انتخاب ربات نیز می توانید در شرکت های متخصص در حوزه ی ربات ثبت سفارش نمایید تا ربات مناسب را دریافت نمایید.

تک تک ربات های فعال در این حوزه، با داشتن امکانات خاصی اقدام به تحلیل روند بازار نموده و با گرفتن نرخ ارز دیجیتال از صرافی های خارجی آن را به ریال تبدیل می کنند.

ربات معامله گر بیت کوین

یکی از پر طرفدارترین ربات ها، ربات های متخصص بیت کوین است. این ربات هم مانند یک تریدر حرفه ای، قابلیت تحلیل بازار بیت کوین را دارد و با بالا بردن سرعت معاملات و امکانات متعدد دیگر، مورد توجه کاربرانش قرار گرفته است. در این زمینه ربات های رایگانی نیز وجود دارند که بصورت رایگان ارائه خدمات دارند، اما در صورت سفارش ساخت ربات، شما ابزارهای پیشرفته تری در اختیار خواهید داشت.

ربات معامله گر در بورس ایران

عملکرد این ربات ها، به دلیل سرعت بالا و انجام معاملات منطقی، قابل توجه می باشد. در بین ربات های معامله گر در بورس، ربات های سیگنال یاب کاربرد فراوانی دارند، این ربات به تحلیل انواع سهام شرکت های مختلف پرداخته و به دلیل دخیل نبودن احساسات در انجام معاملات، به کاربران خود سیگنال خرید و فروش می دهد. ویژگی خوب این ربات کاهش ریسک سرمایه گذاری است. توجه کنید در ایران هیچ ربات حرفه ای در این حوزه وجود ندارد و شما می توانید با ثبت سفارش ساخت آن یک امکان عالی برای معاملات خود داشته باشید.

نحو ه ی کار ربات های معامله گر

  • تحلیل داده ها: ربات ها در ابتدا، داده ها و اطلاعات مهم بازار را جمع آوری نموده، سپس به تحلیل اطلاعات ذخیره شده پرداخته و در نهایت تصمیم مناسب را می گیرند. این امکان در اختیار معامله گر وجود دارد که نوع داده های ورودی به ربات را تعیین کند.
  • پیش بینی ریسک: از مهم ترین قابلیت ربات ها، تعیین ریسک موجود در بازار به کمک تحلیل داده ها است. همین عامل سبب تصمیم گیری صحیح ربات در جهت خرید و فروش دارایی ها خواهد بود.
  • توان خرید و فروش: ربات ها با بهره گیری ازAPI (رابط کاربر بین نرم افزارها ) خرید وفروش در بازارها را با کمک استراتژی ها و برنامه هایی انجام می دهند.

مزایای استفاده از ربات های معامله گر

  • ربات ها به دور از هیجانات انسانی و طبق اطلاعات، تصمیمات منطقی می گیرند، در صورتیکه انسان هرچقدر هم حرفه ای عمل کند، قدرت کنترل احساسات و به طور هم زمان پردازش اطلاعات را ندارد.
  • ربات ترسی از ضرر و هیجان افراطی برای کسب سود بیشتر ندارد و در تمام موقعیت ها کاملاً منطقی عمل می کند.
  • انسان توانایی محدودی در کار کردن دارد و پس از گذشت چند ساعت پی در پی کار کردن، احساس خستگی بر وی چیره می شود و مخصوصاً کار در بازارهای مالی، نیاز به دقت بالا و پردازش اطلاعات دارد، و این در حالیست که حتی تریدرهای حرفه ای نیز توانایی کارکردن مداوم به صورت 24 ساعته آن هم بدون ایراد و خطا را ندارند. در صورتیکه ربات های معامله گر بدون احساس خستگی و با قدرت بالا به صورت 24 ساعته قابلیت کار کردن دارند.
  • معاملاتی که توسط رباتی که با اطلاعات صحیح و الگوریتم های دقیق برنامه ریزی شده باشد، بسیار کارآمد است. ربات ها تصمیمات صحیح را به موقع و بدون فوت وقت اتخاذ می کنند و بدون رعب و شک به کارشان می پردازند.

معایب استفاده از ربات های معاله گر

  • کلاهبردارهادر قالب ربات، کاربران انواع مارکت ها را به عنوان طعمه قرار داده و حساب آن ها را خالی می کنند. بنابراین اعتماد به هر ربات و قرار دادن اطلاعات حساب و کیف پول در اختیار هر رباتی بسیار اشتباه بزرگی می باشد.
  • کوچکترین خطایی در نگارش الگوریتم های معاملاتی، خسارت های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.
  • دشواری در نوشتن کدها و انتخاب پوزیشن های صحیح
  • ربات ها باید بر اساس اطلاعات روز مدام بهینه و به روز گردند.
  • این یک حقیقت است که ربات ها کاملاً بدون نقص نیستند، بنابراین انتخاب یک ربات خوش نام و خوش سابقه بسیار مهم است.
  • ربات ها بر اساس الگوریتم های از پیش تعیین شده، عمل می کنند و از آنجاییکه وضعیت بازار مدام در حال تغییر است، طبیعی است که جوابگوی تمام شرایط نباشند.
  • ممکن است رباتی، بهینه نشده و از استراتژی ها ی منسوخ شده ای استفاده کنند.
دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما