رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

سیگنال یابی با پرایس اکشن

سیگنال یابی با پرایس اکشن

برای اینکه بتوان معامله ی موفقیت آمیزی با کمک پرایس اکش (Price Action) تجربه کرد، باید چند اصل را رعایت کرد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

در گام نخست در استراتژی پرایس اکشن، باید بازاری را که دارای روند است را پیدا کنیم.

در گام دوم سطوح حمایت و مقاومت را پیدا می کنیم، در سطح حمایت تقاضا زیاد می باشد و خریداران مایل به ورود به بازار هستند، پس محل اجتماع خریداران این سطح می باشد. در سطح مقاومت عرضه زیاد می باشد و فروشندگان مایلند که قیمت ها را پایین بیاورند، پس محل اجتماع فروشندگان این سطح است.

در گام سوم، با توجه به مراحلی که قبلا انجام شد، یعنی با مشخص شدن روند بازار و معین شدن سطوح بازگشتی، باید در محدوده هایی که احتمال بازگشت بازار وجود دارد، سیگنال یابی کنیم.

برای سیگنال یابی، معمولا سرمایه گذاران منتظر ظهور یکی از دو الگوی Pin Bar و Engolfing Bar (کندل پوششی) می مانند.

توجه کنید، هر سیگنالی به منزله ی ورود به معامله نیست و با استفاده از استراتژی پرایس اکشن تضمینی جهت موفقیت صد در صد وجود ندارد. برای اینکه هنگام معامله با استراتژی پرایس اکشن موفق شویم باید از اصل انطباق بهره بگیریم، که در ادامه به تشریح این اصل می پردازیم.

طبق اصل انطباق، حداقل وجود دو عامل مطابق سیگنال ظاهر شده ضروری است. به عنوان مثال، اگر در سطح حمایت هستیم و تقاضا زیاد است، تنها با صدور سیگنال های صعودی اجازه ورود به معامله را داریم.

 

Pin Bar

همانطور که گفتیم در استراتژی پرایس اکشن باید منتظر ظهور Pin Bar ماند. این کندل یک الگوی شمعی منفرد است که سیگنال های معکوس پر قدرت در بازار را نشان می دهد. Pin Bar کندلی است با بدنه ای کوتاه سایه ای بلند، در این کندل ساده، قیمت به سطح معین ضربه زده و برمی گردد. از ویژگی های نوار Pin می توان به وجود سایه ای بلند در انتهای کندل اشاره کرد، در حالی که در اطراف دیگر بدنه ی کندل، سایه ی کوتاهی به نام بینی وجود دارد. برای تشکیل بدنه ی کندل باید قیمت باز شدن (Open) و بسته شدن (Close) نسبتا یکسان باشد، به عبارت دیگر جهت تایید Pin Bar باید منتظر بسته شدن کندل ماند، یعنی کندل جدیدی باز شود و این کندل تغییر نکند. اکثر معامله گران بر این باورند که سایه ی شمع حداقل دو سوم کل طول Pin Bar را شامل می شود و بخش دیگر یعنی بدنه ی Pin Bar یک سوم را شکل می دهد.

در صورت مشاهده ی Pin Bar صعودی در سطح حمایت، در زیر شاخه ی کندل می توانید اقدام به خرید کنید و در صورت مشاهده ی Pin Bar در سطح مقاومت می توانید اقدام به فروش کنید.

هرچند که استراتژی معاملاتی Pin Bar بسیار سودآور است، اما معامله گران تازه کار را دچار اشتباه می کند. آن ها با اطمینان کامل بر این سیستم معاملاتی ریسک بزرگی را انجام می دهند که در صورت ناکامی سرمایه ی خود را از دست می دهند.

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما