رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

آنچه درباره دوج کوین باید بدانید

آنچه درباره دوج کوین باید بدانید

در سری مقالات ارزهای دیجیتال لازم دانستیم درباره ی دوج کوین که یکی از شاخص ترین ارزهای دیجیتال است به توضیح بپردازیم.

 

تاریخچه دوج کوین

در سال 2013 جکسون پالمر، جهت اثبات کم اهمیت بودن رمز ارزها، دوج کوین را به وجود آورد، و حتی توییت های ابتدایی او در آن سال ها درباره دوج کوین بسیار مضحکانه و طعنه آمیز بود، اما پس از استقبال عموم مردم و حتی افراد مشهور مانند ایلان ماسک، پالمر دامنه ی dogecoin.com را خرید.

همزمان با پالمر، بیلی مارکوس قصد ساختن ارزی دیجیتالی را داشت که برای تبلیغ آن مشکل داشت.آشنایی مارکوس و پالمر زمینه ی همکاری این دو فرد را جهت ساخت ارزی بسیار کاربردی تر از بیت کوین فراهم نمود.کد ساخته شده توسط بیلی مارکوس بر مبنای (Lucky coin) بود و درابتدا برای استخراج بلوک تصادفی پاداش می داد، اما در May 2014 این حق پاداش برای همه ی افراد ثابت شد.

انتشار دوج کوین در 6 دسامبر 2013 توسط این دو فرد آغاز شد و دو هفته بعد در 19 دسامبر بهای این ارز 300 برابر شد.با جدی تر شدن بازار رمز ارزها در سال 2015، دوج کوین اندکی از محبوبیت خود را ازدست داد و یکی از علل این نامعتبر شدن، جدایی پالمر از این بیزینس بود.وی اعتقاد داشت که جامعه ای سمی اطراف این پول ها در حال شکل گیری است و به همین علت کناره گیری نمود.

 

دوج کوین چیست؟

دوج کوین، رمز ارزی است که در ابتدا برای سرگرمی به وجود آمد و دارای پلتفرمی غیر متمرکز است که به کاربران اجازه می دهد تا پول را بصورت آنلاین و بسیار راحت انتقال دهند.

هم اکنون ارزهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند اما تعداد مشخصی از آن ها در صدر جدول قرار دارند و دوج کوین یکی از صدرنشینان این فهرست است.

نام دوج کوین از یک شوخی اینترنتی گرفته شده است، و لوگوی این رمز ارز تصویر سگی از نژاد (shiba hnu) است.

باوجود اینکه دوج صرفا جهت شوخی ساخته شده بود، بلاک چین دوج کوین حائز اهمیت است.زیربنای این تکنولوژی از (litecoin)ریشه گرفته است.

از ویژگی های مهم این رمز ارز عرضه ی نامحدود یا الگوریتم (scrypt)است.از مزایای دیگر این رمز ارز سرعت بالای تراکنش ها، و پایین بوئن نرخ کارمزدها ی باشد و از این جهت کاربران بسیاری را به خود جلب نموده است.

سایر کوین ها ی موجود در بازار قابلیت استخراج محدودی را دارند، و آنچه که امروزه می بینیم که مردم به منظور کسب سود به سمت ارزهای موجود اقبال داشته اند ، پس از اشباع استخراج و رسیدن به حد نهایی، استخراج کوین ها مقرون به صرفه نخواهد بود، ئر حالیکه دوج کوین این محدودیت را ندارد و همین امر ، دوج کوین را در تورم زایی حائز اهمیت می نماید.

همانطور که اشاره کردیم، دوج کوین تعداد ثابت و محدودی ندارد، البته در ابتدا قرار بود حداکثر 100 میلیارد از این ارز قابل استخراج باشد، اما با عوض شدن نظر پالمر مبنی بر غیرمحدود بودن این ارز، تمایل ماینرها به استخراج این رمز ارز کاهش یافت و به دنبال آن شاهد کاهش موقتی قیمت شدیم.

در اواخر سال 2013 حمله ی بزرگی به شبکه این ارز دیجیتال اتفاق افتاد و میلیون ها کوین از کیف پول آنلاین dogewallet سرقت شد، انجمن هواداران بیت کوین جنبشی با نام  save dogemas، جهت کمک به قربانیان این هک راه انداختند و پس از یکماه پول لارم برای جبران خسارت کاربران متضرر جمع آوری شد.

پیدایش دوج کوین

همانند سایر رمزارزهای غیرمتمرکز، دوج کوین به کشور خاصی تعلق ندارد، و همین ویژگی به یکی از مزیت های دوج کوین تبدیل شده از این لحاظ که امکان تراکنش های مالی بدون محدودیت و تاثیر تحریم ها را ممکن نموده است.

تکنولوژی دوج کوین به چه صورت است؟

بخش قابل توجهی از رمز ارزها بر اساس تکنولوژی بلاک چین ساخته شده اند، بلاک چین یک دیتابیس بسیار عظیم است که اطلاعات هرنوع تراکنش را در خود ذخیره می کند.این اطلاعات روی هزاران رایانه که Node نامیده می شود قرار دارند و یک جای مشخص و معلومی ندارد، به همین علت است که بلاک چین را یک شبکه غیر متمرکز می نامند.

استخراج دوج کوین چگونه است؟

برای استخراج این رمز ارز، یک رقابتی بین نودهای شبکه رخ می دهد، هر نودی که بتواند سرعت بالاتری در بررسی و تایید تراکنش ها داشته باشد می تواند بلاک جدید را زودتر به بلاک چین دوج کوین معرفی کند.برای این کار هر نود باید معادلات پیچیده ای را با استفاده از قدرت پردازش رایانه اش حل کند و هرچه قدرت پردازش بالا باشد، شانس او برای پیدا کردن بلاک نیز بیشتر خواهد بود.

استخراج دوج کوین هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی امکان پذیر است.درصورتی که شما مایل به استخراج انفرادی باشید به زمان بیشتری نیاز دارید، یعنی ممکن است ماه ها درگیر این کار باشید.اما با عضویت در گروه هایی که مهارت این کار را دارند و بر اساس قدرت پردازشی که دارند، سهمی از پاداش بلاک های یافت شده به شما تعلق می گیرد،البته اعضایی که در این استخراج تلاش داشته اند کارمزد خود را بر میدارند،هرچند پاداش کسب شده از این کار کم است اما اگر تازه کار هستید،حتما بصورت گروهی به استخراج بپردازید.

سرمایه گذاری در دوج کوین عاقلانه است؟

با توجه به نمودارهای ماهانه و سالانه اگر سال گذشته یعنی 2020 شما dogcoin خریده بودید، سرمایه شما در عرض یک سال 240 برابر شده بود،اما با تمام این صحبت ها نمی توان بطور صد در صد دوج کوین را پیش بینی نمود.حمایت افراد مشهور مانند ایلان ماسک و صرافی های مختلف امکان افزایش ارزش این ارز را داشته و حتی ممکن است سد یک دلار را هم بشکند درصورتی که هیاهوی پیرامون آن آرام شود احتمالا شاهد افت چشم گیر قیمت آن خواهیم بود. 

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما