رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

پرکاربردترین الگوهای ادامه دهنده در تکنیکال

پرکاربردترین الگوهای ادامه دهنده در تکنیکال

یکی از ضروری ترین و اساسی ترین مطالب برای یک تحلیلگر تکنیکال، شناخت الگوهای ادامه دهنده است، تا بتواند زمان مناسب برای ورود به یک سهم و خروج از آن را تشخیص دهد. در ادامه به معرفی چند الگوی پر کاربرد در این روش تحلیلی می پردازیم:

 

الگوی پرچم (Flag Pattern)

این الگو یکی از زیر مجموعه های الگوهای ادامه دهنده است که معمولا زمانی تشکیل می شود که ما شاهد افزایش یا کاهش شدید قیمت در روند یک سهم باشیم. الگوی پرچم معمولا زمانی تشکیل می شود که سهم قبل از ادامه ی حرکت قبلی خود به اصطلاح در استراحت باشد.

این الگو شامل دو بخش است: میله و پرچم.

میله ی پرچم متشکل است از حرکتی که قبل از تشکیل ناحیه پرچم شکل می گیرد.

پرچم ناحیه ای است که قیمت حرکت اصلاحی را دارد.

الگوی پرچم (Flag Pattern)

 

الگوی مستطیل (Rectangle Pattern)

الگوی مستطیل الگویی است که هم در الگوهای ادامه دهنده و هم در الگوهای برگشتی دسته بندی می شود. این الگو از دو خط موازی تشکیل شده است که در هر دو روند صعودی و نزولی مشاهده می گردد.

 

الگوی مستطیل (Rectangle Pattern )

 

الگوی مثلث (Triangle Pattern)

این الگو در رده الگوهای کوتاه مدت یا میان مدت دسته بندی می شوند، یعنی اینکه، این الگو در معاملاتی که تحلیلگر به دید کوتاه مدت یا میان مدت سهمی را خرید می کند بسیار پر کاربرد است که وجود این الگو می تواند دید خوبی برای ورود و خروج در سهم را به او بدهد. البته قابل ذکر است که الگوی مثلث را می توان هم جزء الگوهای ادامه دهنده و هم زجزء الگوهای برگشتی دانست.

 

الگوی مثلث (Triangle Pattern)

 

الگوی  کنج (Wedge Pattern)

الگوی کنج هم مانند الگوی مثلث هم در دسته الگوهای برگشتی است و هم در دسته الگوهای ادامه دهنده مشاهده میگردد. این الگو معمولا در کوتاه مدت (در یک بازه ی یک الی دو هفته ای) شکل می گیرد.

تشکیل این الگو بدین معنی است که جهت قبلی روند سهم در روند های آینده شکل خواهد گرفت.

 

الگوی  کنج (Wedge Pattern)

نکته: الگوی مثلث و کنج علارغم شباهت های زیادی که دارند، تفاوت هایی هم دارند که در بحث مربوط به تفاوفت الگوی مثلث و الگوی کنج به این موضوع پرداخته ایم.

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما