رایگان آموزش ببین!

با کلیک بر روی "Allow" از آموزش های رایگان سایت مطلع شوید.

بروکر لایت فایننس چیست؟ ورود به لایت فارکس + آموزش ثبت نام

بروکر لایت فایننس چیست؟ ورود به لایت فارکس + آموزش ثبت نام

بروکر لایت فارکس ،  در سال 2005 در جزایر مارشال ثبت شد و فعالیت خود را آغاز نمود. لایت فارکس با سابقه دو دهه فعالیت، از قدیمی ترین بروکرهایی است که معامله گران ایرانی با آن آشنا هستند و همراه  آن پا به عرصه معامله گری در فارکس گذاشته اند. در سال 2021 این کارگزاری نام خود را تغییر داد و از آن زمان با نام لایت فایننس شناخته شده است.


بروکر لایت فایننس در یک نگاه

این بروکر رگوله شده با پشتیبانی فارسی، بیش از 70 نماد معاملاتی ارائه نموده است و شما می توانید با حداقل 50 دلار فعالیت خود را آغاز نمایید. در لایت فایننس برای مسلمانان حساب های اسلامی تعبیه شده تا کاربران مختلف بتوانند به راحتی در این بروکر به فعالبت بپردازند. حداکثر لوریج در این بروکر ۱:۵۰۰ است. پلتفرم های ارائه شده در این بروکر MT4و  MT5می باشد. هم چنین این بروکر در سیستم های معاملاتی کپی تریدینگ نیز فعالیت می کند. واریز و برداشت در این بروکر بسیار آسان واز طریق مختلف مانند ریال, وبمانی, پرفکت‌مانی و ... امکان پذیر است. 


 

اعتبار بروکر لایت فایننس

با توجه به قدمت لایت فایننس، که از سال 2005 در حال فعالیت است، می توان به جراًت گفت که این بروکر جزء بروکرهای مورد تاًیید و اطمینان کاربرانش می باشد، گواه این ادعا سابقه نزدیک دو دهه فعالیت می باشد. امنیت این بروکر نیز با توجه به سابقه طولانی که دارد عیان است. همانطور که اشاره کردیم، دفتر شرکت در مارشال آیلندز بوده و طبق قوانین رگوله این کشور فعال و معتبر است. نکته قابل توجه سابقه طولانی مدت و خوش نام بودن این بروکر است که اعتماد سرمایه گذاران را جلب نموده است.



آیا بروکر لایت فارکس رگوله شده و معتبر است؟

همانطور که می دانید، بروکرهایی که دارای مجوزهای قانونی برای فعالیت خود دارند، مشتریان بیشتری هم دارند، دلیل این امر هم کاملاً واضح است، چرا که افراد در بروکرهایی که از لحاظ قانونی تأیید شدند، راحت تر و با اطمینان قلبی بیشتری به فعالیت می پردازند. این مجوزهایی که برای فعالیت هر بروکر الزامی است رگوله یا رگولاتوری نام دارد. اما سوالی که اینجا مطرح است این است که آیا لایت فارکس معتبر است یا خیر؟ خوشبختانه این بروکر توانسته است تا تاییدیه معتبر Marshall Islands را کسب کند. البته این تأییدیه مربوط به  رگوله بودن نیست و بیشتر یک «مجوز قانونی ثبت شرکت» به حساب می‌آید. ثبت بین المللی جزیره مارشال، بروکر لایت فایننس را به عنوان شرکتی تأیید می کند که در سپتامبر ۲۰۱۳ تأسیس شده است.


مزیت لایت فارکس فارسی

از امتیازات مهمی که بروکر لایت فارکس، برای فارسی زبانان مهیا نموده است، ارائه ی وبسایت فارسی است. طراحی سایت مناسب، تولید محتوای فارسی، ارائه ی تحلیل های روزانه و هفتگی، به طور کلی برای تمام معامله گران با هر سطحی از مبتدی تا حرفه ای بسیار مفید و کاربردی است. در این وبسایت اطلاعات متنوع دیگری از جمله؛ اطلاعات تماس، حساب های معاملاتی، مجوز ها و ... در دسترس عموم قرار دارد. فعالیت این بروکر در زمینه ارائه ی پشتیبانی فارسی بسیار قابل قبول است. پشتیبانی مشتریان در ۵ روز هفته بطور ۲۴ ساعت از طریق راه های مختلف مانند چت زنده و ایمیل، و ۱۲ ساعت در روز از طریق تماس تلفنی در دسترس است .حتی یک پشتیبان تلگرامی فارسی برای کاربران دارد که معامله گران می‌توانند تمام سوالات خود را درباره معامله در این بروکر و شرایط آن بپرسند. همچنین امکان طرح سوالات کاربران از طریق کابین شخصی لایت فارکس، و پاسخ گویی آنلاین وجود دارد. وقتی وارد کابین شخصی خود شدید در سمت بالای سایت، سمت چپ می‌توانید وارد قسمت چت شده و سوالات خود را با تیم پشتیبانی مطرح نمایید.


ویژگی‌های بروکر لایت فارکس

لایت فایننس امکان برداشت خودکار را در کمتر از 24 ساعت به مشتریان خود ارائه می دهد، میزان این برداشت، حداقل 100 دلار است. در این بروکر کیف پول های الکترونیکی پشتیبانی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به Skrill ،Neteller و Perfect Money اشاره کرد. در این بروکر سرویس VPS برای کسانی که تمایل به استفاده از ربات های معاملاتی خودکار دارند با قیمت 15 دلار در ماه وجود دارد. این قابلیت به صورت اختصاصی از طریق خود بروکر ارائه می‌شود و توسط شرکت ثالثی انجام نمی‌گیرد.شما در این کارگزاری امکان کپی تریدینگ را دارید. این ویژگی همچنین برای افرادی که به دنبال خدمات ارائه سیگنال و کسب درآمد بیشتر از این راه هستند نیز مناسب است.


دفتر مرکزی بروکر لایت فایننس

لایت فارکس با نام شرکت LiteFinance Global LLC، در سنت‌وینسنت و گرنادین به عنوان یک شرکت با مسوولیت محدود و با شماره ی 931 LLC 2021 ثبت شده است. دفتر مرکزی لایت فارکس در قبرس می‌باشد.


ورود به وبسایت رسمی لایت فایننس

همانطور که بیان شد، بروکر لایت فاریننس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. برای ورود به سایت اصلی لایت فایننس روی لینک زیر کلیک کنید. لازم به ذکر است که این بروکر نام خود را به لایت فایننس تغییر داده است. برای ورود به وبسایت این بروکر باید از ابزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

(قبل از ورود به لینک باید فیلتر شکن یا vpn خود را فعال نمایید.)


برای ورود به سایت رسمی لایت فایننس کلیک کنید



انواع حساب های بروکر لایت فارکس

به طور کلی  حساب های لایت فایننس از دو حساب Classic و ECN تشکیل شده است. هر کدام از این حساب‌ها، هم حساب سنتی دارند و هم حساب معمولی. امکان استفاده از هر دو پلتفرم MT4و  MT5 برای هرکدام از حساب ها امکان پذیر است. در استفاده از این حساب ها، کاربران می توانند با توجه به سرمایه خود اقدام نمایند. در هر دو مدل حساب، حداقل واریز 50 دلار و حداکثر لوریج 1:500 است. در حساب ECN اسپرد بسیار کم است اما در کنار اسپرد کمیسون نیز دریافت می‌شود. تعدد نماد‌های معاملاتی در حساب ECN نسبت به کلاسیک بیشتر است. ارائه حساب سنت، یکی از حساب هایی است که در آن اشخاص می توانند با یک دلار افتتاح حساب نمایند و با همان یک دلار به معاملات واقعی بپردازند. ارائه این حساب یکی از محاسن این بروکر مطرح می گردد.


حساب Ecn

میزان اسپرد در این حساب بسیار پایین است و در برخی از جفت ارزها مانند یورو و دلار این میزان به صفر می رسد. توجه کنید که میزان اسپرد در این حساب شناور بوده و در لحظات  مختلف افزایش یا کاهش می یابد، اما در حالت کلی میزان اسپرد این حساب کم می باشد.. کمیسیون  10 دلاری در این حساب ها به ازای هر لات معامله دریافت می شود. سقف لوریج آن ۱:۱۰۰۰ است. در این حساب به حداقل دیپازیت ۵۰ دلاری نیاز می باشد و سطح کال مارجین آن ۱۰۰٪ و استاپ اوت آن ۲۰٪ است.  به صورت کلی، حساب ای سی ان بروکر لایت فارکس، از بهترین حساب ها در تمام بروکرهایی است که به ایرانیان خدمات می‌دهند.


حساب Classic

طبق گفته وبسایت لایت فارکس، این حساب مناسب معامله‌گران باتجربه و خبره می باشد. اسپرد این حساب شناور بوده و از ۱.۸ آغاز می‌شود. در این حساب کمیسیونی از کاربر دریافت نمی‌ شود و سقف لوریج آن برابر ۱:۱۰۰۰ است. همچنین این حساب نیز مانند حساب ECN نیازمند حداقل ۵۰ دلار دیپازیت بوده و حداکثر تعداد سفارشات در آن نامحدود است. استاپ اوت این حساب نیز ۲۰٪ است.


حساب اسلامی

شما بعد از ایجاد یکی از حساب های Classic یا ECN میتوانید درخواست تغییر حسابتان به حساب اسلامی را در سایت لایت فارکس ثبت کنید و از مزیت اسلامی بودن این حساب‌ها استفاده کنید. در حساب های اسلامی، سواپ شبانه از شما دریافت  نمی‌شود.


اسپرد و هزینه‌ها در بروکرلایت فایننس

اسپرد EUR/USD از 0.0 پیپ در حساب ECN شروع می شود، اما برای کمیسیون 10.00 دلار در هر لات می باشد. با توجه به به جفت ارز، ممکن است به 30.00 دلار در هر لات نیز افزایش یابد.

  • حساب کلاسیک بدون کمیسیون، و اسپرد شناور را از ۱.۸ پیپ اعمال می‌کند.
  • نرخ‌های سوآپ بصورت شبانه روزی اعمال می‌شود
  • لایت فارکس، در مورد قیمت گذاری صادقانه عمل کرده و سعی کرده میانگین اسپردها را ثابت نگه دارد.
  • می‌توانید آرشیو میانگین اسپردها را که هر هفته به روز می شود از بروکر درخواست کنید.

تریدرهای MT4/MT5 می توانند با دنبال کردن مراحل زیر به راحتی به نرخ های سوآپ از پلتفرم خود دسترسی پیدا کنند:

  1. روی نماد مورد نظر در پنجره Market Watch کلیک راست کرده و نمادها را انتخاب کنید .
  2. ارز مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی Properties واقع در سمت راست کلیک کنید .
  3.  به پایین بروید تا زمانی که Swap Long و Swap Short را ببینید .

اکنون به اسپردهای خام در حساب ECN دسترسی دارید.

نحوه واریز و برداشت وجه در لایت فاریننس

در بروکر لایت فارکس، روش های واریز و برداشت گوناگونی معرفی شده است، یکی از مناسب ترین این روش ها برای ایرانیان، استفاده از صرافی تاپ چنج است. وبمانی، واریز با ارز دیجیتال لایت از دیگر روش های تعاملی با این بروکر است. البته با توجه به نوساناتی که در بازار ارزهای دیجیتال شاهد هستیم، استفاده از لایت کوین توصیه نمی گردد. روش دیگری که می توان به راحتی به تعامل با این بروکر پرداخت، روش واریز و برداشت با کارت بانکی که در لیست بروکر لایت فارکس موجود می باشد، است. در واریز و برداشت با سایت تاپ چنج، تفاوت زیادی با وازیز مستقیم ریالی احساس نمی کنید و به همین دلیل این روش بیشتر مورد پسند ایرانیان است. از نقاط قوت این بروکر، عدم دریافت کمیسیون است. در صورتی که شما از روش هایی استفاده کنید که برای واریز از شما، کارمزدی کم شود، بروکر لایت فارکس، عین مبلغ کسر شده را به شما باز می گرداند. حتی در صورتی که با وبمانی عملیات واریز و برداشت انجام دهید جای نگرانی نیست زیرا کارمزد کسر شده به شما بازگردانده می شود.


پلتفرم های معاملاتی جهت فعالیت در لایت فارکس

در این بروکر شما می توانید از پلتفرم های محبوب، MT4/MT5   که این بروکرجهت ارائه خدمات به مشتریان خود در نظر گرفته، استفاده نمایید. متاتریدر پلتفرمی است که همیشه در دسترس می باشد و کار با آن به راحتی از طریق نرم افزار آن صورت می گیرد. لایت فارکس مجموعه ای آموزشی در رابطه با هر دو پلتفرم متاتریدر می باشد که مقالات و آموزش های متنوعی در آن مشاهده می شود. از زمینه های دیگر فعالیت در این بروکر، نسخه های دسکتاپ، اپلیکیشن موبایل و وب تریدر است. این بروکر خدمات خوبی به کاربران خود ارائه می دهد از جمله اینکه در بستر سایت می توان به انجام معاملات پرداخت و حتماً نیازی به متاتریدر نمی باشد.


شارژ اکانت در لایت فارکس

در بروکر لایت فارکس، روش های مختلفی جهت واریز و برداشت وجه وجود دارد، و از این منظر محدودیتی در این امر متوجه کاربران این بروکر نمی باشد. برای تعاملات مالی فارسی زبانان می توانند از طریق: وبمانی، صرافی تاپ چنج، بیت کوین، تتر، پرفکت مانی بهره مند شوند.


شارژ حساب لایت فارکس با تاپ چنج

صرافی تاپ چنج از جمله صرافی هایی است که جهت نقل و انتقال پول در بین معامله گران، بسیار مورد اعتماد است و تریدرهای زیادی برای انجام تعاملات مالی خود از این روش استفاده می کنند. بنابراین اگر تازه کار هستید لازم است بدانید یکی از روش های مطمئن برای واریز و برداشت از حساب همین روش بوده که در زیر به شرح طریقه برداشت وجه از لایت فارکس به تاپ چنج می پردازیم.

  1. از سربرگ اول گزینه ی Top Change را انتخاب کنید.
  2. حساب معاملاتی خودتان را انتخاب کنید.
  3. مقدار پرداخت  را مشخص نمایید.
  4. نام کاربری و پسورد تاپ چنج خود را وارد و لاگین کنید.
  5. کیف پول تاپ چنج خود را انتخاب نموده و تایید کنید.
  6. کد تاییدیه ارسالی به ایمیل خود را وارد کنید.

در ابتدا وارد حساب کاربری خود شود. پس از ورود به داشبورد، از سمت راست روی گزینه دارایی کلیک کنید تا به صفحه مربوطه وارد شوید.


برداشت از لایت فارکس با تاپ چنج

برای عملیات برداشت از لایت فارکس از طریق تاپ چنج، در مرحله اول وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ورود به داشبورد، از سمت راست روی گزینه دارایی کلیک کنید تا به صفحه مربوطه وارد شوید.

  1. از سربرگ دوم بنام برداشت وجه، Top Change را انتخاب نمایید.
  2. کیف پول تاپ چنج خود را انتخاب کنید.
  3. میزان برداشت وجه خود را وارد و تایید می‌کنید. و در نهایت کد ارسال شده به ایمیل خود را وارد نمایید تا عملیات تکمیل شود.


کمیسیون برداشت از لایت فارکس

انجام عملیات واریز وجه در این بروکر شامل حق کمیسیون نمی شود اما در عوض هنگام برداشت وجه، حق کمیسیون کسر می گردد. کمیسیون برداشت در لایت فایننس به این ترتیب است:

  • تاپ چنج: ۰ درصد
  • وبمانی: ۲.۵ درصد
  • پرفکت مانی: ۰.۵ درصد
  • تتر: ۰.۵ درصد + ۱ دلار

یکی از انتقادهایی که به این بروکر وارد است، این است که کمیسیون برداشت وبمانی بیشتر از سایر بروکرهاست. توصیه تیم ما برداشت از طریق تتر است چراکه کارمزد بسیار پایینی دارد.

نمادهای قابل معامله در بروکر لایت فارکس

در این بروکر نمادهای زیادی جهت انجام معامله به معامله گران عرضه می شود، افراد می توانند به صورت 24 ساعته در 5 روز هفته به معامله ی انواع جفت ارزهای فارکس بپردازند.6 کالا، 56جفت ارز،16 ارز دیجیتال، 37 CFD سهام در فهرست ایالات متحده و یازده CFD شاخص دسترسی دارند.در این مارکت امکان انجام معامله روی طلا و نفت هم وجود دارد. حتی امکان معامله ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و... نیز فراهم است. امکان معامله داوجنز که یکی از شاخص های معروف جهانی است نیز وجود دارد. به طور کل ۱۲۶ نماد برای معامله گران در دسترس است که این تعداد برای تازه‌کارها بسیار مناسب است، اما برای معامله گران پیشرفته‌تر ناکافی است.این بروکر به طور مداوم دارایی های قابل معامله خود را گسترش می دهد و انتظار می‌رود همچنان به مشتریان خود دسترسی گسترده‌تری به ابزارهای مالی ارائه دهد. دارای 126 دارایی و نماد معاملاتی است که قابل قبول می‌باشد.



افتتاح حساب در لایت فارکس و آموزش ثبت نام

ثبت نام در لایت فارکس یکی از قسمت های مهم در این مقاله است که قصد آموزش آن را  به شما عزیزان داریم. اما، چگونه در لایت فارکس حساب باز کنیم؟

  • در مرحله اول برای ثبت نام، وارد قسمت ثبت نام در وب سایت رسمی بروکر شوید.
  • بر اساس تصویر زیر، ایمیل یا تلفن همراه خود را وارد نمایید.
  • یک گذرواژه برای خود انتخاب نمایید، گذر واژه انتخابی خود را به خاطر بسپارید.
  • قوانین را بپذیرید.
  • در نهایت روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

در صورتی که با ایمیل ثبت نام کردید، کد تاییدی برای شما ارسال می شود که باید کد را در باکس زیر وارد نمایید. و اگر با شماره همراه ثبت نام کرده باشید، کد تاًیید به شماره شخصی شما پیامک می شود و آن کد را وارد می کنید. در پایان این مرحله، ثبت نام شما تکمیل شده است. با تکمیل ثبت نام در این بروکر، این امکان برای شما وجود دارد که هم زمان حساب های متعددی داشته باشید. برای بازکردن حساب جدید، طبق تصویر زیر، روی قسمت "متاتریدر" کلیک کنید، سپس روی گزینه "حساب بازکنید" کلیک نموده و حساب جدید خود را باز کنید.

پس از انجام مراحل ثبت‌نام و ایجاد حساب در لایت فارکس، جهت انجام معاملات و واریز وجه به‌حساب، باید احراز هویت شوید، یعنی صحت مدارک هویتی، آدرس و شماره همراه تان تأیید شود، برای انجام عملیات احراز هویت، به صفحهٔ احراز هویت، در داشبورد اصلی خود، به قسمت پروفایل، در سمت راست صفحه مراجعه نمایید.

در گام بعدی، یک پنجره برای شما باز می‌شود که مشخصات کلی و اطلاعات جامعی را در مورد میزان سودآوری حساب‌های شما نمایش می دهد. در همین صفحه از بالای آن، تب تائید مشخصات را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، مواردی که نیاز به تائید دارند را مشاهده می نمایید.

تا به این مرحله فقط ایمیل شما تائید شده است و باید شماره موبایل، هویت و آدرس شما نیز تائید شود.

برای تائید شماره موبایل، از قسمت تلفن، روی پر کردن کلیک کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، شماره موبایل خود را به همراه +۹۸ وارد کنید. سپس روی (ادامه دهید) کلیک کنید.

در این مرحله یک کد برای موبایل شما ارسال می‌شود که باید این کد را در قسمت بعدی وارد کرده و تائید کنید.


احراز هویت در لایت فایننس

تا این مرحله، شماره همراه و ایمیل شما تأیید شده، در این مرحله باید برای احراز هویت اقدام نمایید.

بر روی (پر کردن) در قسمت احراز هویت کلیک کنید.

در فرمی که برای شما نمایش داده می شود باید، موارد زیر را وارد کنید:

  • نام و نام خانوادگی
  • جنسیت
  • تاریخ تولد به میلادی

در قسمت آخر نیز مشخص کنید که یک شخصیت سیاسی نیستید.

تمام اطلاعات را بصورت کامل و بدون ایراد وارد نمایید، در غیر این صورت از جانب بروکر تأیید نمی شوید.

پس از پر کردن این فرم، باید مدارک احراز هویت خود را آپلود کنید.

برای این کار می‌توانید از یکی از مدارک زیر استفاده کنید.

  • شناسنامه عکس‌دار (صفحه اول)
  • کارت ملی جدید
  • گواهینامه رانندگی
  • پاسپورت

تصویر مدرک ارسالی باید کاملاً واضح باشد و تمام گوشه‌های آن در تصویر باشد.

پس از انجام مراحل احراز هویت باید مدارک تائید آدرس را آپلود کنید.

برای این کار، به قسمت اثبات آدرس بروید.

در این مرحله باید آدرس خود را به شکل صحیح به همراه کد پستی، وارد کنید.

در گام بعدی باید مدرکی که حاوی این آدرس و نام شما باشد را ارائه دهید.

برای این کار می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید.

  • انواع قبوض آب، برق، گاز که کمتر از سه ماه از تاریخ صدور آن‌ها گذشته است.
  • اجاره‌نامه یا سند ملک
  • دفترچه حساب بانکی
  • بیمه‌نامه خودرو

توجه داشته باشید اگر سند به نام همسر شما است، باید تصویر صفحه دوم شناسنامه خود را نیز آپلود کنید.

 در پایان باید منتظر باشید تا مدارک شما،‌ توسط کارگزاری، تائید شود.

 پس از تائید شدن مدارک می‌توانید حساب خود را شارژ کرده و معامله کنید.


آموزش معامله در لایت فارکس

نحوه معامله در لایت فارکس بدین صورت است که پس از تایید مدارک، متاتریدر بروکر را از همینجا، دانلود کنید. سپس باید به سرورهای بروکر خود متصل شوید. نحوه اتصال لایت فارکس به متاتریدر بدین صورت است که از طریق منوی اصلی گزینه File را انتخاب میکنید. سپس گزینه Login to trade account را انتخاب کنید. در نهایت نام کاربری و رمز خود را وارد کنید و پس از اتصال کامل می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید.


حساب دمو در لایت فارکس

برای افتتاح حساب دمو در لایت فایننس، از دو روش می توانید استفاده نمایید:

  • از طریق وبسایت
  • بصورت مستقیم از طریق نرم افزار متاتریدر

در روش اول، می توانید پس از ثبت نام  از طریق وبسایت، حساب دمو خود را افتتاح کنید و سپس وارد نرم افزار متاتریدر شود.  نام کاربری و رمز عبور خود را در نرم افزار وارد کنید. در این قسمت لازم است سرور بروکر را به دمو تغییر دهید.

در روش دیگر همچنین می‌توانید به شکل مستقیم، از داخل نرم افزار متاتریدر اقدام به افتتاح حساب دمو کنید. برای اینکار از منو نرم افزار گزینه File و سپس Open an Account را کلیک کنید. در این بخش سرور دمو بروکر خود را انتخاب و در ادامه گزینه ساخت حساب دمو جدید را کلیک کنید. پس از وارد کردن مشخصات، حساب شما ساخته می‌شود.


مشکل بروکر لایت فارکس

حتما شما هم به دنبال اینکه مشکلات لایت فارکس چه مواردی هستند، به اینجا آمده اید. باید در جواب به این نکته اشاره کنیم که هیچ بروکری صد در صد بدون اشکال وجود ندارد، و این امکان برای تمام بروکرها وجود دارد که در زمان خدمات‌رسانی به کاربران خود خود دچار مشکلاتی شوند. طبق نظرسنجی هایی که صورت گرفته، کاربران لایت فارکس بیشترین درصد رضایت از این بروکر را داشته اند. البته از نظر برخی هم ایراداتی وارد است که معمولاً مسدود شدن زیاد وب سایت را عنوان می کنند، البته خود بروکر در این زمینه مقصر نیست! مشکلاتی از قبیل تاخیر در پاسخگویی پشتیبان را می‌توان یکی دیگر از ایرادات این بروکر دانست. به هر حال این موضوعات ممکن است به شرایط گوناگونی مربوط باشد و نمی‌توان آن را مشکل جدی قلم داد کرد.

دوره ی آموزشی 10 استراتژی برتر معالاتی
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما